wtorek, 22 listopada 2022

Book Nook komnata z eliksirami

 Book Nook to sztuka tworzenia mini światów na przestrzeni wielkości dużej książki.

W Polsce można już kupić gotowe bazy do tego typu rękodzieła. W sprzedaży są zarówno puste pudełka, jak i tematyczne makiety.

W swojej stylizacji wykorzystałam bazę ,,Biblioteka" ponieważ doskonale nadawała się do mojej komnaty eliksirów, rodem z Hogwartu.

Dopełnieniem każdego Book Nooka jest zamontowanie oświetlanie. Ja użyłam malutkich światełek choinkowych. Można je nabyć w różnych kolorach, różnej długości. Zasilane są zazwyczaj na baterie płaskie, paluszki lub poprzez USB. Jest więc w czym wybierać.




Eliksiry DIY

malutkie eliksiry najlepiej wyprodukować z gotowych mini buteleczek, dostępnych na Allegro lub w sklepie Tedi czy Kik. Wypełnienie to mieszanina wody destylowanej oraz barwnika spożywczego. Nie polecam mieszaniny alkoholu i barwnika, to alkohol dość szybko paruje i zostaje pusta butelka. Nie polecam też wody z kranu, bo pleśnieje lub zachodzi glonem....

Etykiety najlepiej wydrukować samodzielnie lub kupić gotowe na Etsy czy Amazonie.

Ceglana ściana, kamienna podłoga powstała z pasty strukturalnej, pomalowanej farbami akrylowymi.

Pasta strukturalna DIY 

Najłatwiej zrobić pastę strukturalną z mieszaniny pudru dla dzieci (ja użyłam J&Johnson), kleju typu Vikol (ja użyłam kleju z Dealz`a is a sticky situation) farby akrylowej oraz kawy mielonej.

Proporcje to 2 miarki pudru, 1 miarka kleju, 1 miarka farby akrylowej w dowolnym kolorze oraz szczypta zmielonej kawy ziarnistej. Ilości poszczególnych składników można naginać wedle potrzeby, oczywiście. Ja walę dużo kawy, ponieważ lubię ziarnistą strukturę pasty. Gotowa mieszanka bardzo dobrze się przechowuje w szczelnym pojemniku, więc jak komuś wyjdzie za dużo na raz, to może sobie użyć w innym projekcie ...kiedyś tam.

Gotowe bazy Book Nook można kupić w sklepach: SnipArt oraz Zielone Koty.